Makt

Confound it! The batteries are dead!

Bandh

with one comment

Dag 18

Eller “dagen jeg opplevde min første bandh”

Ja, så det var bandha i byen! Storstreik! Studenter som vaiet med flagg og nektet biler å kjøre på grunn av økte bensin priser og lite støtte til utdanning! Det var… helt sikker storslagent… Selv fikk jeg ikke oppleve det, fordi det var en fryktelig travel dag, og jeg kunne ikke en gang løpe ut til hovedgaten som er 2 minutter unna for å se. Når jeg var på vei hjem var bandhen nesten slutt, og butikkene begynte sakte, men sikkert å åpne igjen. Forhåpentligvis får jeg oppleve en bandh senere. Det eneste jeg egentlig merket av bandhen var at det var få folk på jobb og jeg satt litt i resepsjonen.

Litt info

Hvilket språk folk i Nepal snakker baserer seg ikke på hvor de kommer ifra, men hvilken kaste de tilhører.

Dersom dere ønsker mer info om Nepal er det haugevis av gode nepalesiske aviser, blant annet Republica.

Man blir skitten i nesen av å være her. Det er en god del forurensning.

iPoden

Bare slik at alle vet det bruker jeg iPoden aktivt til å skrive disse bloggene. Det blir derfor muligens en god del skrivefeil, og jeg leser ikke igjennom det jeg skriver for å se om jeg har skrevet noe dumt. Dere får unnskylde meg.

Dag 19

Eller “dagen jeg løpte og løpte”

Travel, travel, travel dag på jobb. Jeg har bokstavelig talt løpt fra kontor til kontor, fra møte til et nytt møte og fra datamaskin til datamaskin. Jeg er fryktelig trøtt i beina. Dessuten hadde jeg cirka 10 minutter på å spise lunsj, og det var lenge etter lunsjtid. Så jeg er opptatt med andre ord. Og det er gøyalt.

Vaffler

Hver måned har man en vaffelsamling på ambassaden. Nordmenn over hele Nepal kommer da på besøk (selv om de fleste naturligvis er fra Kathmandu-området). Det hadde vi i dag, som forøvrig var meget upassende siden vi alle sammen er kjempe opptatt (jeg skal skrive mer om det i februar). Men det var koselig. Det er mange nordmenn her, flere som har vært her i mange år. Og vafflene var faktisk veldig gode.

Written by Aslak

January 26, 2012 at 18:54

Posted in Nepal

One Response

Subscribe to comments with RSS.

  1. Haha, skitten i nesen. Nesten som da vi pusset opp leiligheten, da var vi deilige og grå i nesene våre. Mmm.

    Trym

    February 2, 2012 at 23:09


Leave a Reply

