Makt

Confound it! The batteries are dead!

Syk avis. Eller noe i den duren.

leave a comment »

Dag 20

Eller “dagen jeg har vært her hele 20 dager og jeg leser i avisen for dere”

Avisen

La merke til at det står følgende i Republica: “PLEASE DESIST FROM ATTACKING THE WRITER PERSONALLY AND BE RESPECTFUL TO OTHER READERS.” Merk dere at det ikke står refrain eller noe i den duren, men desist. Folket er altså, og dette har jeg hørt fra flere hold, ganske kritiske til flere av utsagnene som finnes i avisene. Rettere sagt er det vel ikke nøyaktig folket, men diverse politikere som gjerne betaler folket, om disse politikerne er på nasjonalt eller lokalt nivå, eller rett og slett er foreningsledere.

Leste dette i avisen: “The government on Thursday tried to appease protesting students by partially rolling back prices of petroleum products. The revision has brought down price of petrol by Rs 3 per liter, while diesel and kerosene now cost Rs 4 less each per liter. Price of cooking gas has also been reduced by Rs 85 per cylinder. As per the revised price list, petrol will now cost Rs 112 per liter at all the gas stations in the country. Similarly, diesel and kerosene will cost Rs 81 per liter, and cooking gas will cost Rs 1,415 per cylinder. The new prices will come into effect on Thursday. ”

1000 rupi er 74 kroner. Og de krangler over 3 rupi. Så ille er det faktisk her i landet, at til og med de siste små myntene teller. De som ingen av expatene bryr seg over. De man bare sier: være så snill å behold dem, vi vil ikke ha dem.

Jobben

På printeren vår står det “Kun for ugradert”. Det er ganske kult.

Jobbet lenge i dag. Det vil si jeg jobbet en time overtid, som var til tre. Vi har jo tidlige dager på fredager her. Kan si det at flere spørsmål jeg har bekymret meg litt over har blitt løst, og jeg hadde et spennende møte i politihovedkvarteret. Det  vil si: Møtet var ikke så spennende, men det var stilig å dra dit. Hadde dessuten tre veldig hyggelige medarbeidere med på turen (noe som er langt ifra vanskelig, siden alle er hyggelige).

Syk?

Kom hjem, og kjente at jeg brygger på en liten feber, så jeg har blitt i sengen i hele dagen, selv om folka fra jobb skulle møtes for en fredagspils. Hadde veldig lyst til å dra, men mandag, tirsdag og kanskje til og med onsdag neste uke kommer til å bli travle dager. Det er til og med prat om at jeg kanskje skal jobbe på søndag. Men det er helt greit, jeg liker å jobbe. Det er bedre enn å ikke ha en plan. Og jeg tror jeg begynner å bli bedre på det jeg gjør, og føler meg nyttig. Herlig arbeidsmiljø.

Uansett så kan jeg si det at dersom jeg er syk de neste dagene og jeg jobber knallhardt i begynnelsen av neste uke kan det nok ta litt tid før jeg oppdaterer her.

[La merke til at jeg faktisk skrev feil dag her, og at jeg la til en ekstra dag som enda ikke har startet. Wops]

Written by Aslak

January 27, 2012 at 22:19

Posted in Nepal

Leave a Reply

