Makt

Confound it! The batteries are dead!

Gratulerer med dagen Amanda

leave a comment »

Dag 27

Eller “dagen jeg er arkiv-detektiven!”

Jeg fant ut at jeg hadde tenkt å fullføre noen prosjekter på jobben. Ikke mine egne, men en del av ambassadens bistandsprosjekter. Så jeg kastet meg rundt, søkte opp informasjonen som var nødvendig, fant noen mapper som jeg syntes så greie ut og tasset inn på arkivet. Det er ikke et stort arkiv, noen arkivskap som står for seg selv i et litt for varmt og alt for tørt rom egentlig. Men fytti rakkarn som hatet mitt har vokst i dag.

Halvparten av mappene jeg så etter var ikke der, noen må ha tatt dem uten å si ifra at de er tatt, eller bare etterlatt seg et blankt papir for å vise at her er det tatt en mappe (man skal skrive navnet sitt på dem vanligvis). De andre mappene, de jeg fant, mangler viktige greier, og kan derfor ikke fullføres. Noen av mappene er lagt på feil sted, eller har feil referansenummer, og de kan egentlig ikke flyttes fordi det er et herk uten like.

Resultatet var: Nada. Jeg fikk ikke gjort noe som helst på en hel arbeidsdag. Jeg gikk frem og tilbake så mye at jeg faktisk ble trøtt i beina og tror kanskje rivingen i håret kommer til å fremskynde måneprosessen som kanskje kommer en gang i fremtiden. På mandag må jeg dykke enda dypere, og mest sannsynlig må jeg drive med en hel haug detektivarbeid for å finne papirer som skulle ha vært lagt i mapper for 8 år siden. Får krysse fingrene mine for at de finnes…

Og når jeg prater om arkriv…

Gratulerer med dagen Amanda!

Written by Aslak

February 3, 2012 at 21:23

Posted in Nepal

Leave a Reply

