Makt

Confound it! The batteries are dead!

Mest om noe som ikke skjer i Nepal

leave a comment »

Helgen

Eller “dag 28 og 29”

Først av alt må dere sjekke ut denne artikkelen.

Hurr hurr hurr. Jeg ler litt. Og krysser fingrene for at det ikke blir ille.

Helgaktiviteter..?

Har ikke gjort så mye i helgen. På lørdag tok jeg meg en tur, men etter å ha vandret i et par timer uten å finne et toalett måtte jeg kaste meg hjem med taxi for å gå på do. Det var litt trist, fordi jeg hadde ikke lyst til å avslutte turen min (jeg hadde forvillet meg inn et underlig sted), men ble tvunget til å gjøre det. Når jeg kom hjem så var jeg ikke gira på å dra ut et annet sted igjen, så jeg ble bare hjemme og så litt videoer og leste litt. Og slik fortsatte kvelden.

Søndag har jeg bare vært hjemme, lekt meg litt med en rollespillidé, en minecraft-idé og hørt på podcaster. Det har vært rolig og behagelig uten å være spesielt kjedelig. Men jeg angrer enda for at jeg ikke gjør mer mens jeg er her. Men det er, som sagt, forferdelig kaldt, og etter jobb er jeg faktisk litt trøtt.

Til dere som kanskje er litt eventyrlystne…

… skal jeg skrive litt om spilling. Jeg har puttet dette på slutten av dette innlegget slik at de som ikke vil lese dette kan ignorere det med god samvittighet. Men jeg mener det jeg sier om eventyrlyst, fordi dataspill er også eventyr.

Som tidligere nenvt har jeg en god del indiespill, men har funnet ut at PCen min faktisk er for svak for flere av dem. Derfor har jeg ikke så mange spill plutselig. Men som jeg også har nevnt er jo iPoden ganske grei for spilling. Jeg har derfor lastet ned et par spill, og jeg må dele ett av dem. Fordi det er fantastisk.

Ser ut som et rart fjes forteller S:S&S deg når du trykker på det

Dumme, irriterende sauer, ifølge spillet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Superbrothers (og noen av dere kjenner kanskje igjen stilen deres fra bildene her) har laget et spill med navnet “Sword and Sorcery” (S:S&S). Eller Sworcery. Og det er magisk.

Musikken, humoren, de herlige oppdragene og ikke minst den lune humoren gjør dette spillet til det gøyeste jeg har vært borti på iPoden noensinne, og jeg føler nesten samme herlige stemning som når jeg spilte Bastion. Har du en iOS-dubeditt liggende tilgjengelig så koster dette spillet rundt 22 kroner, om jeg ikke husker helt feil, og det er definitivt verd det.

Underlig hvordan en pikselert virkelighet kan være så vakker...

Et fantastisk enormt hode man får lov til å vandre litt i


 

 

 

 

 

 

 

 

Ellers kan jeg nevne at jeg muligens, kanskje har funnet en smågod idé jeg skal leke meg med i Minecraft.

Written by Aslak

February 5, 2012 at 19:50

Posted in Nepal

Leave a Reply

