Makt

Confound it! The batteries are dead!

En hverdagslig oppdatering

with one comment

Nyheter, nyheter, nyheter…
Noe av det beste med å jobbe på ambassaden, som jeg forøvrig tror jeg har så vidt nevnt før, er all infoen jeg får. Vi får tilsendt alle presseuttalelser UD sender ut, og mer enn det får vi tilsendt all info bak presseutsendelsene. Det handler hovedsaklig om asia, men en gang i blant når det er viktig får vi også info om andre viltige områder og saker. Dette betyr at jeg, ved hjelp av bulletpoints og uttalelser alltid vet hva som skjer i det norske diplomatiet.

For oss “uheldige” som befinner oss utenfor Norge lages også ett samledokument av alle de viktigste artikklene som skrives hjemme i Norge. Det betyr at hver dag kan jeg ta med me hjem en 30-noe siders PDF som kun inneholder spennende artikkler fra alle de største avisene i Norge og noen få internasjonale.

Ellers på jobb
Jeg er effektiv, det føler i alle fall jeg, og jeg får nok komplementer om at vi faktisk er nyttige til å stole på mine medarbeidere på akkurat dette. Det er en god følelse å føle at man får unnagjort arbeid, selv om det er arbeid som er så “uviktig” at diplomatene bare ikke har tid til det.

Ny felttur?
Nå virker det litt som om jeg kanskje får dratt på nok en felttur, fordi jeg hjelper noen folk fra NORAD med å organisere en kort tur. Jeg kommer i så fall bare til å være borte en dag, men jeg synes allikevel det er gøyalt og spennende. Forhåpentligvis får dere vite mer om dette senere. Håper jeg får lånt kameraet til Sheila for å ta noen litt bedre bilder da.

Hverdagen
Ellers går livet som livet ofte går. Mye jobbing, rolige kvelder, og livet har egentlig normalisert seg ganske mye her. Om kveldene sitter jeg ute og ser på stjernehimmelen, etter jobb slikker jeg i meg de siste resterende solstrålene før solen forsvinner bak fjellene. Flere ganger i døgnet tenker jeg for meg selv at “livet er herlig”, av og til passer jeg også på å fortelle de rundt meg at jeg har det bra og koser meg.

Sist men ikke minst må jeg beklage for at jeg ikke fikk sendt en gratulasjonamelding til Kaylla. Jeg fant rett og slett ikke mobilen min! (Jeg tror vaskedama rydda den vekk) Men: Gratulerer med dagen!

Written by Aslak

March 3, 2012 at 13:01

Posted in Nepal

One Response

Subscribe to comments with RSS.

  1. GIEF NEWS ABOUT HOLI. Vil høre at du ble dynka i farger.

    Trym

    March 8, 2012 at 23:43


Leave a Reply

