Makt

Confound it! The batteries are dead!

En litt trist oppdatering

leave a comment »

Det er nok passende at solen ikke skinner igjennom skydekket i dag, for jeg sitter nemlig PClaus. Etter å ha lett etter et lite skrujern for å skru opp PCen min uten hell har jeg nærmest gitt opp. Harddisken min har på underligvis enten klart å koble seg av, eller muligens bare sluttet å funke. Uten skrujern finner jeg aldri ut av det dessverre.

Det blir derfor en kvikk oppdatering:
Jeg fikk ikke opplevd Holi, jeg var på jobb. Jeg fikk bare møtt en fargekladdet Sheila.

Bryllupet jeg skulle på i helgen måtte jeg stå over, jeg var vond i magen nok en gang.

Fikk derimot vært med på en jobbfest. Iført penbuksen og bukseseler danset jeg sving med de pene, oppyntede damene på jobb.

Dagen etter gikk jeg en rolig tur i nabolaget.

I morgen skal jeg på dagstur for å se på energitiltak i små landsbyer. Det er de fattigste som lider mest under gassprisene, og det er de fattigste som mangler tilgang til strøm. Det jobber Norge med å motarbeide. Vi gjør egentlig ganske mye hyggelig her i dette landet.

Forøvrig har jeg også skrevet en rapport hjem til UD. Men den er unntatt offentligheten, så den får dere ikke lese. Ganske kult, eller hva?

Jeg har sagt det før, men jeg liker å understreke det jeg virkelig liker, og det er: mine kollegaer er kompetente, flinke mennesker som gjør sitt beste for å gjøre det beste. Bekymre dere ikke kjære landsmenn: de gjør i grunn både en god og viktig jobb.

Til neste gang… Da har jeg forhåpentligvis funnet et skrujern, en optiker (de har jo små skrujern!) eller en datafikser.

Og så skal jeg virkelig prøve å oppdatere oftere… Det er bare det at jeg gjør så mye og koser meg så voldsomt for tiden! (utenom det med PCen da…)

Written by Aslak

March 12, 2012 at 17:48

Posted in Nepal

Leave a Reply

