Makt

Confound it! The batteries are dead!

De glemte (og litt mindre interessante) paragrafene

leave a comment »

Jeg har vært så fryktelig allergisk i det siste, og det var jeg før monsoonen også. Heldigvis har jeg allergitabeletter, og det hjelper en god del (jeg bare snufser litt og nyser en gang i blant). Vel, jeg tenkte: de må jo kanskje ha en “allergy forecast” av et slag. Og det har de!

http://www.accuweather.com/en/np/kathmandu/241809/allergies/241809

Vel… kremt… det står jo bare støv der. Og det er ikke akkurat som om jeg ikke har merket at det er støv i luften. Jeg må jo tross alt dra litt tørkepapir over skoene mine hver dag før jeg går til jobb.

Men, kanskje jeg er allergisk mot støv da! Jaja, slik er nå livet.

Mat

Jeg tror jeg har blitt tynnere i det siste, til skrekk og gru for min kjære mor. Hva kommer hun til å si… Personlig håper jeg at hun kommer til å starte et oppfetningsprosjekt når jeg kommer hjem og lager masse god mat som jeg kan meske i meg. Det hadde vært fint det… *dagdrømme*

Men jeg lager altså mat! Eller kjøper på restaurant… Men i går var jeg så lat at jeg rett og slett lagde kylling med kylling. Når 500 gram kylling koster 14 kroner, og den er dypfryst, og jeg ikke har noen passende plastikkposer eller tupperware (og tydeligvis er for lat til å kjøpe det), så er det vanskelig å ikke bare bruke alt når man først er igang. Det betyr gjerne at jeg koker opp en 200g pasta, noen grønnsaker og lager en underlig lasagnaaktig sak eller kanskje en kremete tomatsaus eller noe. Og putter den halve kiloen med kylling oppi. Blir middag og nattlunsj, og om jeg er heldig også frokost det!

Men i går var det kylling med kylling. Det er ikke ofte man får spise det når man er student! (Dog skal det jo innrømmes at jeg litt for ofte kjøpte en hel grillet kylling og ikke spiste noe annet enn det… hmmm… det gleder jeg meg til å komme tilbake til!)

Været

Jupp! Man må jo nevne det en gang i blant.

Det har begynt å bli kaldere. Faktisk så kaldt at jeg kan gå med ryggsekk til jobb uten å ha en stor mørk svettflekk på ryggen når jeg kommer til jobb. Ryggsekk er definitivt  mer behagelig enn en bag, ettersom jeg både har snacks, vann, laptop, paraply og en genser med meg hver dag, og på vei hjem plukker jeg vanligvis opp noen varer fra butikken (som f.eks. 500g kylling).

Jess, kaldere, og det er godt! På vei til og fra jobb henger det beleilig en temperaturmåler (og selv om jeg har lært at man ikke skal stole på en eneste monitoreringsteknikk i Nepal, regner jeg med at den ikke lyver for mye) og den viser at temperaturene er rundt 22 grader både på veien hjem og på veien til jobb. Jeg og hver dag til og fra jobb vurderer jeg å ta på meg en genser.

Det beste med “kulden” er at jeg kan gå fort uten å begynne å svette.

Written by Aslak

October 9, 2012 at 10:38

Posted in Nepal

Leave a Reply

